IGRA I NJEN ZNACAJ U KOREKTIVNOJ GIMNASTICI KOD DJECE PREDŠKOLSKOG I OSNOVNOŠKOLSKOG UZRASTA

Igra je spontana. Slobodno izabrana i prijatna aktivnost koja se zbiva bez ikakve
spoljašnje nužnosti ciji je cilj potvrdivanje individualnih i kolektivnih sposobnosti. Izvršenje
zahtjevaju istrajnost, strpljenje i incijativu pri cemu se formira kontakt licnosti. Igra je potrebna
za zdravlje djeteta i njegov fizicki razvoj. Ona stvara radosno.Dobro raspoloženje, povecava
nastavnu aktivnost djecijeg organizma i zadovoljava potrebu djeteta za kretanjem. Sam proces
rehabilitacije djeteta lakše podnosi uz igru. Igra ima ne samo psihološki vec i pedagoški
znacaj. Razlicite igre imaju razlicit uticaj na formiranje djeteta na njegov dalji razvitak.
Tako da igre u kojima se forsira trcanje, napor, plivanje skijanje i slicne aktivnosti razvijaju
pluca, mišice koje drže kostur uspravnim, mišice udova i slicno. Neke igre su namjenjene
jacanju krvotoka, a druge razvijaju spretnosti i koordsinacija pokreta. Sam osjecaj djeteta da
ce vježbanjem korigovati deformitet doprinosi i zdravom odrastanju. Ako u saradnji vaspitaca
i roditelja dijete prihvati i razvije sistem vježbi koje ce pomoci korekciji ili ublažavanju
deformiteta možemo ocekivati da ce to dijete razviti naviku samostalnog redovnog vježbanja.

Info o članku

Autori:

Slaviša Maksimovic

Ključne riječi:

igra, korektivna gimnastika, djeca, predškolski uzrast, osnovnoškolski uzrast

UDK:

613.71/.72:373.2/.3

Preuzmite pdf